Podcasty
-
Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą – audycja
09-03-2023 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-36937904/polonia-audycja-spotkanie?si=e4b6594432ec4c57a2250b9cfd6ed08a&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingPonad 160 osób z różnych państw weźmie udział w drugiej edycji kursów Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą. Oferta edukacyjna obejmuje szkolenia m.in. z promocji kultury polskiej i nowych mediów. Jednym z efektów spotkań pierwszej edycji były nagrania, w których uczestnicy opowiadali o swoich doświadczeniach dziennikarskich i działalności wśród Polonii. Całość zrealizował red. […]
Read more -
Nauczanie retoryki na naszym uniwersytecie
13-07-2022 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-36937904/nauczanie-retoryki-na-naszym-uniwersytecie?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingZapraszamy do wysłuchania ostatniego odcinka opowieści poświęconych retoryce prof. Artura Mamcarza – Plisieckiego. Tym razem słuchacze dowiedzą się o nauczaniu retoryki na KUL i korzyściach z tego płynących. Warto posłuchać!
Read more -
Laboratorium Design Thinking – Rozgrzewki kluczem do sukcesu
13-07-2022 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-773993843/laboratorium-design-thinking-3?in=user-773993843/sets/design-lab&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingZapraszamy do wysłuchania kolejnego odcinka poświęconego nowoczesnej metodzie nauczania „design thinking”. Jak pobudzić aktywność uczestników zajęć? Na to pytanie niejednokrotnie starają się odpowiedzieć nauczyciele akademiccy. Okazuje się, że sprawdzonym sposobem są rozgrzewki i odrobina humoru. O szczegółach opowiadają Jakub Czerniak i Marlena Gołębiowska.
Read more -
Laboratorium Design Thinking – Uruchamianie projektowej wyobraźni
13-07-2022 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-773993843/laboratorium-design-thinking-2?in=user-773993843/sets/design-lab&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingInnowacyjne metody dydaktyczne, entuzjazm prowadzących – czy to wystarczy, aby studenci w pełni zaangażowali się w zajęcia i w rezultacie wykorzystali swój potencjał? Niekoniecznie. O tym, jak przekonać uczestników zajęć do aktywnego udziału i jak wybrać problemy, które studenci będą próbowali rozwiązać, opowiadają Jakub Czerniak i Grzegorz Kwiatkowski.
Read more -
Laboratorium Design Thinking – Oceny nie są najważniejsze
13-07-2022 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-773993843/laboratorium-design-thinking-1?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingJak ocenić pracę nad projektem? Samo wystawienie stopnia to zdecydowanie za mało – uważają eksperci stosujący metodę design thinking. Każdą pracę warto omówić i dostarczyć szczegółowej informacji zwrotnej, najlepiej na poszczególnych etapach jej powstawania. Ta informacja zwrotna może służyć zarówno poprawie projektu, jak i motywacji do dalszej pracy – podkreślają Grzegorz Kwiatkowski i Jakub Czerniak.
Read more -
Laboratorium Design Thinking – Działania na rzecz społeczności
13-07-2022 / Marcin Superczyński
https://soundcloud.com/user-773993843/laboratorium-design-thinking?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharingDzięki metodzie design thinking możemy wprowadzać konkretne rozwiązania na rzecz społeczności lub wybranych osób. Takie działania określa się jako service learning. Czym jest ta idea – nauki poprzez służbę drugiemu człowiekowi – opowiadają Marlena Gołębiowska i Jan Kamiński.
Read more